wyrok w postępowaniu upominawczym

Otrzymałeś wyrok w elektronicznym postępowaniu upominawczym. Jesteś bardzo zaskoczony samym wyrokiem lub wysokością zasądzonej kwoty. Zastanawiasz się jak to możliwe, że sąd wydał takie orzeczenie. Jesteś przekonany, że roszczenie nie jest zasadne albo że kwota wskazana w wyroku jest niewłaściwa. Zatem jakim cudem sąd wydał takie właśnie orzeczenie? Dlaczego sąd tak ocenił sytuację i bezkrytycznie dał wiarę temu co napisał w pozwie powód?

Wiedz o tym, że sąd na tym etapie postępowania upominawczego w zasadzie nie bada merytorycznie sprawy. Sąd po prostu wydaje wyrok zgodnie z treścią pozwu. Tak to w postępowaniu upominawczym wygląda. Na tym etapie postępowania sąd w żaden sposób nie weryfikuje tych informacji oraz kwot których domaga się powód. Pamiętaj, że dla ciebie kluczowe jest to, żeby w wymaganym terminie wnieść sprzeciw. Z chwilą skutecznego wniesienia sprzeciwu taki nakaz zapłaty traci moc a sprawa jest kierowana do właściwego sądu rejonowego. Po przekazaniu sprawy do sądu rejonowego ten wezwie powoda do uzupełnienia w terminie 7 dni pozwu wraz z wszystkimi dowodami, na które się powoływał. Często to jest właśnie ten moment w którym okazuje się czy powód blefował składając ten absurdalny pozew czy nie. Jeśli powód blefuje i nie ma dowodów na potwierdzenie swych żądań to nie dostarcza tych dokumentów. Jeśli nie dostarczy ani jednego dowodu to sąd umarza postępowanie.

(Comments are closed)

Listopad 2018